1969-1974

51968-ban elkezdteék fejlsezteni a légzsák ot. Vizsgálták, hogy mennyire növeli a légzsák a biztonságot, kiegészítve a biztonsági övvel. A légzsák kifejlesztésében vezetõ szerepet játszott a Daimler-Benz. 5Az akkor kifejlesztett biztonsági eszközök még ma is láthatóak az autókban: 3pontos automata övrendszer, összes utasnak fejtámla, légzsák, gyűrödőzóna, szervókormányrendszer, fokozott védelem a gyalogos és a kerékpáros közlekedők megóvására. 51970-ben a fő pontja a fejlesztéseknek a műanyag karosszéria volt. Eddig azért nem alkalmaztak műanyag karosszériát, mert nem tudták szabályozni a deformálódását. Itt egy C111-s oldalütközését láthatjuk. 5 Üléshez rögzített öv szabadalma. A Mercedes-Benz szabadalmaztatta és mutatta be 1971-ben a 280 SL modellben. 1973-tól minden Mercedes tartalmaz 3pontos automata övet, fejtámlákat az elsõ üléseken.

 

5Probléma volt, hogy ütközés után nem lehetett pontos analíziseket felvenni, mivel élet,-műszaki mentés sokszor félreérthetővé tette a jeleket. A baleset helyszínén vizsgálták meg az autókat, az erdeti körülmények között, így pontosabb képet kaphattak a bekövetkezett balesetről.

 

5 Az ütközési tesztek elkezdése óta a kutatók figyelme a kormányoszlopra koncentrálódott, mint fő sérülési forrás.

 

5A képen egy Pontiac látható, amit arra használtak, hogy felgyorsították vele a borítandó autót, majd a vezetője hirtelen a fékre lépett és a rámpán található  kocsi már borult is.

 

5Előfordult, hogy a rakéta nem állt meg a kellő pillanatban és rátolta az autót a falra.

A passzív biztonsági eszközök története (MB.) 1979-ig:

1939-1959

1959-1964

1964-1969

1969-1974

MBVK