1964-1969

5A tesztelőcsoport néhány alkalmazottja elvégezte a saját autóján a töréstesztet, amit a Mercedes gyár honorált. Más gyárak autóit is tesztelték. Itt éppen egy "bogár " indúl utolsó utjára. 38A gyűrödőzónákat hátulról is tezstelték a ráfutásos balesetek során. A kirakatbábuk helyett elkeztek az emberhez súlyban, méretben, karakterisztikában hesonló bebáket alkalmazni. Néha az ajtókat levették, hogy jobban lássák az utastérben zajló eseményeket 39Professzor Huber, vezető formatervező nyugodtan szemléli milyen könnyű ennek a 250 S-nek kinyitni az ajtaját borulás után. A passzív biztonságban Ő is nagy szerepet vállalt. 3Ez az MB 600-as is "megtalálta" a korlátot.

 

3Az MB hamar rájött, hogy a fejlesztések során nemcsak a frontális ütközéseket kell figyelembe venni, hanem az oldalirányú akat is. Itt még az idõjárást is figyelembe vették, egy vihar közben ütköztették az autókat.

 

3A kép azt mutatja, hogy egy 220 SE- n egy borulási tesztet akartak végrahajtani, de elvétették és ez lett belőle

 

5Néha egy sikertelen tesztet követően a tűzoltóknak kellett eltávolítani a sérűlt autót.

 

5Nyomásteszt a szélvédőre.

 

5 5

Összecsukló kormányoszlop egyik első töréstesztje.

 

 

5 A biztonsági kormány szabadalma 1960-ban. A kormányt csak 1968-tól gyártották. A kormány 50 km/h-s frontális ütközéskor nem szabad 127 mm-nél jobban behatolnia az utastérbe.

 

 

 

 

A passzív biztonsági eszközök története (MB.) 1979-ig:

1939-1959

1959-1964

1964-1969

MBVK