1959-1964

22Ütközési 1951-ből. Egy 170 S-t törnek össze, ami az utasokra nézve relatíve kevés védelmet nyújtott frontális ütköztetés esetén. 2323 Élethű töréstesztek kel próbáltak javítani az autók biztonságán. Repül a nehéz ..... 24A "Barényi gyűrödőzóna" szabványt elöször a 180-as modellekben alkalmazták. 25Tanulmányozták, hogyan viselkednek az autók nagyobb testű járművel történő ütközés során. Ez a 220-as 1959-ben készült és ez volt az első autó a világon, amit a nagyobb biztonságra optimalizáltak. Ujdonságok: a burkolt kormány, párnázott műszerfal és napellenző, a karfa és a süllyesztett kilincs.

 

25A borulós teszt ek mindig fontos részét képezték az ütközéses kisérleteknek. Itt éppen egy 220 SE-t törnek össze, egy csavaros rámpáról, 80km/h-s sebességgel.

 

201962-ben rakétával gyorsították fel az autókat .A gyorsítás után a rakéták leváltak.

 

19 Így hajtási befolyások nélkül csapódott az autó az akadálynak .

 

23Ime egy 30 tonnás mobil akadály : a kerekek a súly alá hajoltak, így gyakorlatilag bárhol felállíthatták azt.

 

24 A Német Szállításügyi Minisztérium megbízásából 1962-68 között teszteket hajtottak végra, hogy a német közutakon biztonságos korlátokat fejlesszenek ki.

 

25 Ezeket a mai napig használják. Sokféle korlátot teszteletek.

 

26Minden tesztelés ebben az időben a gyáron kívül zajlott. A tesztelési eljárások nagyon egyszerűek voltak a mostani szabványokhoz képest.

 

 

 

27A tesztbábuk is a fejlesztések elején jártak. Először kirakati bábukat raktak az autókba. Magától értetődő volt, hogy a gyűrődőzóna csak az biztonságiöv használata mellett hatásos. 1961-től a biztonságiöv rögzítési pontok szabványossá váltak.

A passzív biztonsági eszközök története (MB.) 1979-ig:

1939-1959

1959-1964

1964-1969

MBVK