1939-1959

stuttgarti töréstesztpályaA passzív biztonság szülõhelye a sindelfingeni, stuttgarti töréstesztpálya , ahol Barényi Béla elkezdte az ütközési teszteket.

13A párnázott műszerfal hoz ezen eszközt használták sz '50-es években.

alváz1.Az első ütköztetett prototipusa alváza a '40-es évek elejébõl. Erõs utascellával, erõs oldalvédelemmel, erõs kereszttartókkal az oldalütközés ellen.

19A párnázott műszerfal

 

36Megerőített hossztartókat ezidőtájt kezdték alkalmazni. Ezt szabadalmaztatták is.

 

187A párnázott ajtó.

 

4Biztonsági utascella kialakítása különös figyelemmel a kormánybehatolásra.

 

15A műszerfalon puha fát használtak és késöbb alumínium réteggel "ötvözték".

 

5A passzív biztonság alapjai, biztonsági utascella, ami az 1940-es évek ötletei alapján 1951-ben lett szabadalom.

 

15Az '50-es években az első tesztek vezették rá a mérnököket, hogy milyen korlátolt a vezető egy frontális ütközés esetén a kormány mögött.

 

A biztonsági kormánymű szabadalma : a baleseti statisztikák kimutatták, hogy kormánymű komoly sérüléseket okozott a vezetőben, ezért alkották (B.B) meg a biztonsági kormányoszlopot .

 

191957-ben a biztonsági öv még opcionális felszerélés volt.

 

7 8 10 11

1

Biztonsági zárszerkezet, ami megakadályozta, hogy ütközéskor az ajtók kinyíljanak és az utasok kiessenek az autóból.

 

21Rájöttek arra, hogy a biztonsági öv nemcsak arra szolgál, hogy megfogja az előrerepülő testet, hanem arra is, hogy ne verje be a fejét az utas a műszerfalba.

 

9 9,
13 12

Ahogy nőtt a forgalom és egyre gyorsabban hajtottak az utakon, úgy nőt a balesetek száma. Amikor lehetséges volt a mérnökök megvizsgálták a balesetet szenvedett autókat, ez gyakran ötleteket adott ahhoz, hogyan lehet csökkenteni a baleset következményeit.

 

20 Próbálkoztak 4 pontos övvel is.

A passzív biztonsági eszközök története (MB.) 1979-ig:

1939-1959

1959-1964

1964-1969

MBVK